Solid Kids nieuws Solid Kids nieuws
De afgelopen maand hebben we gewerkt met het 40-dagenproject waarmee we op weg gingen naar Pasen. Ook thuis konden de kinderen meedoen aan dit project (zie foto).
Op zondag 24 maart maakten we een palmpasenstok die we na de kerkdienst aan alle mensen in kerk hebben laten zien. Daarbij zongen we het lied Hosanna, hosanna, gezegend is Hij, die komt in de naam van de Heer.
De komende weken gaan we terug naar het Oude Testament en zullen we de verhalen horen over de roeping van Samuel, koning Saul en koning David.
De kinderen vinden het leuk om de gemeenteleden te leren kennen, vandaar dat ze zich af en toe even laten zien tijdens het koffiedrinken na de dienst. Zo hadden ze eind februari allemaal spelletjes klaargezet om met u te spelen. Wat vonden ze dat leuk! Doet u een volgende keer ook mee?

Solid Kids Solid Kids

Solid Kids vindt plaats tijdens de kerkdienst. De kinderen gaan eerst met hun ouders naar de kerk en na ongeveer 20 minuten gaan ze samen met de leiding naar de Sprankel en hebben daar dan hun eigen programma. Ze horen een verhaal uit de Bijbel, zingen samen en gaan daarna knutselen of een leuk spel doen. Na de dienst halen de ouders hun kinderen weer op bij de Sprankel.

Voordat de kinderen vanuit de kerk naar de Sprankel gaan is er een kort kindermoment in de dienst. De ene keer is het een gesprekje met de kinderen, een andere keer zingen we een lied speciaal voor kinderen.

De leiding bestaat uit een groep enthousiaste ouders die de verhalen vertelt vanuit Bijbel Basics, een methode van het Nederlands Bijbelgenootschap. Met enige regelmaat sluit de dominee aan bij het bijbelrooster van Solid Kids zodat in de kerk en tijdens Solid Kids hetzelfde thema wordt behandeld.

Een paar keer per jaar is er in de kerk een gezinsdienst en werken de kinderen van Solid Kids mee aan de dienst.

lees meer ยป